Miért nincs a webáruház oldalamon sok vásárlóm?
2019.08.15.Van már webáruház oldalam, a termékek (szolgáltatások) feltöltve. Miért nem vásárolnak a honlapomon? Mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen a webáruház?
Először is, meg kell találniuk a leendő vásárlóknak a weblapot. Aztán kell az a termék, amire az ügyfél vágyik, méghozzá korrekt áron. El kell nyerni a bizalmát, hogy vásároljon. És persze, hogy vigye a jó hírünket, hozzon további vásárlókat, illetve ő is visszatérő vásárló legyen.
Egy offline és egy online bolt sok mindenben különbözik. De sok minden nagyon hasonlóan működik mindkettőben.
Például egy tetszőleges offline bolt esetében:
(A városban nemrég nyílt egy ABC, a lakóhelyem közelében.)
- Forgalmas helyen van? Tudnak róla az emberek? (Tömegközlekedéssel könnyen elérhető, illetve lehet ott parkolni autóval? Hirdetések voltak a nyitáskor?)
- Jó minőségű áruval rendelkezik? Van bő választék? (Csak barna, fonnyadt banán kapható mindig? Vagy minden termék jó minőségű?)
- Szezonális termékek, akciók elérhetőek náluk? (Húsvét előtti időszakban kapható sonka, tojás és torma is akciósan?)
- Drága hely, más boltokban minden olcsóbban elérhető? (Egy bejáratott, az útvonalamon lévő boltban úgy is mindent megkapok, ráadásul olcsóbban.)
- Lehet fizetni bankkártyával is? (Sajnos egy elavult pénztárgépük van, csak készpénzt fogadnak el, még étkezési utalványt sem.)
- Kiszállítás lehetséges? Házhoz hozzák a megrendelt terméket? (Már sok másik bolt is kiszállít, ők vajon miért nem? Néha jó lenne, mikor nincs időm elmenni bevásárolni.)
- Kedvesek az eladók? Kulturált és tiszta az üzlet? (A múltkor nem akarták visszavenni a hibás terméket.)
Vizsgáljuk meg ilyen, vagy hasonló szempontok szerint is a webáruházunkat, mintha egy hétköznapi bolt lenne az egyik utcában. Vajon miért sikeres? Vagy miért nem megy be senki vásárolni abba a boltba?
Egy webáruház esetében a következő fontos szempontokat is mindenképpen meg kell vizsgálni:
– Ismert a honlap? A Google keresőben jó találati aránnyal rendelkezik? Hivatkoznak rá más honlapok? Hirdetési kampányokra szükség lehet? #SEO #Keresőoptimalizálás #Megosztás-közösségi-oldalakon
– Az adott termék típusban széles körű választási lehetőséget kínál?
– Akciókkal, kreatív kampányokkal, a célközönségnek szóló megjelenéssel csábít? Hírlevéllel több visszatérő látogató lenne? #Webdizájn #Hírlevél-rendszer
– Korrekt áron elérhetőek a termékek? Kedvezményekre van lehetőség?
– Több biztonságos fizetési lehetőséget is kínál a webshop? #Funkció-fejlesztés
– Szállítás országosan elérhető és gyors? Nemzetközi szállításra van igény? #Funkció-fejlesztés
– Igényes, gyors és könnyen kezelhető a weblap? Tableten és mobilon is jól használható? #Mobil-optimalizálás #Teljesítmény-optimalizálás
– Szükség van többnyelvű megjelenésre is? #Funkció-fejlesztés
– Van kedves és hamar reagáló ügyfélszolgálat, panaszkezelés, visszáru kezelés?
A weboldallal kapcsolatos #technikai (fejlesztés, programozás) részhez nem kell értened, azt én vállalom. Neked csak a többiről kell gondoskodnod. 🙂