Miért nincs a WordPress weboldalam a Google első oldalán?
2019.06.14.A Google kereső algoritmusa rendkívül bonyolult, sokrétű és ráadásul titkos. De az irányelvek, útmutatások elérhetőek, nyilvánosak és a webfejlesztésben járatos szakemberek tapasztalata is sokat számít.
Nagy általánosságban a következő okok szoktak előfordulni:
- Új a domain és a honlap, még nem indexelte be a Google robot.
- Nem tud róla a Google, hogy létezik egyáltalán a weboldal.
- Technikailag gyenge teljesítményű:
– lassú a weblap betöltése, az első interakció lehetősége sokáig tart.
– nincs a feltérképező robotok számára hasznos információkkal ellátva.
– nincs mobilra optimalizálva.
– a látássérültekre vonatkozó szabványok gyenge teljesítése.
– programozási, szerkezeti, szerkesztési hibák előfordulása. - Kevés releváns (az adott témával összefüggő) tartalom van rajta.
- Van bőven tartalom, de nem a keresési kifejezéssel összefüggő tartalom van rajta.
- Nem hivatkoznak rá más weboldalak.
- Nincs SSL titkosítás (https) a webszerveren, a kiszolgáló és a felhasználó böngészője közötti adatok titkosítatlan csatornán közlekednek.
- Nincs (nem jól van) mobilra optimalizálva a weboldal.
- A konkurenciák jobb weboldallal rendelkeznek, szakember segíti a munkájukat.
Mit lehet tenni annak érdekében, hogy jobb helyezést érjen el a honlap a keresőkben?
- Piackutatást kell végezni, elemezni kell a konkurenciát, a tőlünk jobban teljesítő honlapok tartalmát, szerkezetét, szakmai jellemzőit *
- Elemezni kell a saját és a versenytársak weboldalának technikai jellemzőit, funkcióit, megoldásait **
- Érthető, jól olvasható és releváns tartalommal kell megtölteni a honlapot. *
- A képeket, videókat, vizuális elemeket optimális méretben és SEO szempontok szerint kell használni. **
- Technikai (programozói) oldalról is keresőoptimalizált honlappá kell alakítani az oldalt és segíteni, kiszolgálni a kereső robotokat. **
- A Google által kínált szolgáltatásokból minél többet aktívan használni (Google Source Console, – Analytics, – Cégem, – Térkép, stb.) **
- Népszerű platformokat, közösségi oldalakat hatékonyan alkalmazni (Facebook, Instagram, Pinterest, stb.) *
- Minél több értékes hivatkozást elérni más oldalakról (a Google szerint is jónak számító weboldalakról releváns linkek) *
- Hirdetési kampánnyal induláskor hamarabb, könnyebben ismertté lehet tenni az oldalt **
* Általában a honlap tulajdonosa / kezelője / szerkesztője is meg tudja oldani.
** Nagy valószínűséggel itt már szakemberre van szükség. Ezekben a pontokban tudok segíteni, erősíteni a weboldalt.
Weboldalunk gyors SEO ellenőrzése:
A honlap teljesítmény és gyorsaság riportja, mobil és asztali elemzés:
Gyors riportot készít a oldalról az oldal sebességét vizsgálva, egy átlagos okostelefon és közepes gyorsaságú mobilinternetet szimulálva.
- Piros (gyenge pontszám): 0 – 49
- Narancs (átlagos pontszám): 50 – 89
- Zöld (jó pontszám): 90-100
Weblapunk mobilbarát jellegének vizsgálata:
A Google weboldalakat elemző egyik algoritmusa (Googlebot okostelefonra) leteszteli, hogy az adott oldal mennyire könnyen használható mobileszközről.
Kezdőlap »